記憶 Memory

スペイン語のクラスにいる、同級生のT君の話です。
記憶力は、頑張ればなんでも覚えられる。でも、勇気はクラスや先生の前で話すと、無いに近い。
月曜日にクラスの前で劇をやることになりました。この劇は二人か三人組になって、劇の台詞をスペイン語で書いて、覚えて、皆の前で演出します。
私のグループには私を含めて三人。残りの二人はJ君と先ほど説明したT君である。
台詞を全て書き出して、先生に見てもらった。J君、T君と私はそれぞれ下校し、台詞を月曜日に向けて練習し始めた。私とJ君はEメールなどのやりとりで台詞を覚え、T君は記憶力が抜群なため、大丈夫だと思った。
思わなければ良かった。
そして、月曜日…クラスの前に出て、劇をはじめました。
最初の台詞はJ君。かれは少々声が震えていたが、全部覚えていた。
その次は私。多分、大丈夫だった。
その次はT君。何も言わない。
これは困ると私とJ君がどうにかT君に台詞を思い出させようとヒントをつぶやいた。T君が『ああ!』といい、台詞を言う。けど、またT君の番がくると…
無言でたっている。
実はT君は一時間前に自信満々な顔で、『全部覚えてきたぜ!』といってきました…
『止めろよ〜…』と、J君が思いながらうなだれた。だが先生にヒントを言われると、いきなり台詞を全て思い出して、すらすらと劇を終わらせました。ちなみに、この劇でもらった点数は100点中、約88〜93点辺りでした。おもったより良かった…
記憶力が抜群、けど肝心なところでどわすれが激しい同級生のT君の話でした。

This is a story about one of my classmates in my Spanish class. Let me call him Mr. T for now...
He has a great memory. If he tries, he can memorize almost anything. But when he goes up to do a speech, his courage is close to a zero.
We had to do a small play on Monday. We had to get into groups of 2 or 3 and make a play in Spanish, memorize it in Spanish, and do it in front of the class in Spanish.
I was in a group of three. There’s Mr. J, and Mr. T.
We wrote out our speech and had the teacher look over it. We all went home and began memorizing our lines for Monday. Mr. J and I used Email to practice, and we both believed that Mr. T would be all right because he has good memory.
I wish we never thought that.
And Monday came… We began our play in front of the class.
The first line was Mr. J, he shivered a bit, but he was all right.
Then, it was me. I was all right.
Then, it was Mr. T. He didn’t say anything.
Mr. J and I got worried and gave him a hint to his lines. Mr. T remembered and said his lines. But when his line came again…
He didn’t say anything.
Mr. T came to me an hour ago and told me that he memorized all of his lines.
Mr. J was sighing, and the teacher had to give Mr. T some hints, and Mr. T suddenly remembered what he was supposed to say and we finished the play.
Our group got a B+ on this play. It was better than what we imagined…
That’s the story about Mr. T in my class…