質問〜 Question〜

小さい頃、よく変な注意、意見、そして質問などが私の方向に飛んできました。
それは、弟の渡を見て物凄く驚く人がほとんどです。
ここに書きたいと突然思ったので、ちょこっと書きます…当然、子供口調を使うとわかりにくいので、今の私の日本語レベルで書きます…

1.君さぁ、弟を叱ってくれない?俺の個人スペースを取るんですけど。
答え:先生に聞いたか?私は弟の母ではないんだ。さきに先生に聞いてから私に聞いてくれ。私は弟を叱れるほど偉くは無いし、人生経験も多分少ない…(ここらへんで相手が先生へと走っていった。)

2.君の弟ってもしかして、バカ?
答え:…にしても、彼がコンピューターの使い方を独学でわかったのが四歳のときだよね。

3.弟も自閉症なら、お前も自閉症だな?
答え:じゃあ、あなたのお兄ちゃんは物凄いいじめっ子らしいから、あなたもものすごい、いじめっ子なのね。

4.なんでお前も弟みたいに手を振るんだよ?(実は、時々やります…)
答え:意外と気持ちいいから。

5.宿題かして!
答え:っていうか、宿題教えて!!『やらないといけないこと』が書いてある紙が弟に落書きされた!!(…中一まではこれは本当でした…でも、中二からはめんどうから逃げるために時々言ってます…)

…私って冷たいのか…?

When I was little, I used to get comments and qustions thrown at me.
People who ask are mainly surprised of my little brother's actions.
I just wanted to write a few, so I'll just write some here. I also am going to write in my English level now because child level is hardf to understand.

1. Can you yell at your little brother to get out of the way? He's in my personal corner.
Answer: Did you ask the teacher? I'm not his mother. Ask the teacher before you ask me. I'm not way up on the social ladder to be able to yell at my little brother, and I don't have a lot of experience in life... (He ran away right here to talk to the teacher)

2. Is your brother stupid?
Answer: ... But he was able to use the computer without anyone teaching him anything at the age of four.

3. Since your brother's autistic, you must be too!
Answer: Since your brother's a big bully, you must be too!

4. Why do you wave your hands around like your little brother? (Yes, I do that...)
Answer: It feels nice.

5. Can I borrow your homework!?
Answer: Can I borrow the sheet that has all the homework listed on it!? My little brother drew all over it and I can't find my homework!!
(This was true until 6th grade. I continued using it later because it was a good excuse to not get involved in annoying stuff.)

...Is it me, or am I really mean?